ישנם דרכי שיווק טובות ולגיטימיות רבות, אולם מה ישכנע לקוח פוטנציאלי יותר מהמלצה או עצה על שירות/מוצר מסוים?
במציאות של ימינו, אמון הופך להיות קשה יותר להשגה באמצעים שיווקיים, בדגש על המדיה החברתית. מצד שני, קשרים אישיים היו ותמיד יהיו מקור אמון עבורנו – לכן, תנו לאחרים להמליץ על העסק שלכם בשבילכם, "מפה לאוזן".
צרו "שגרירים" לעסק!
אמליץ לכם על 5 דרכים ליצירת "שגרירים" בעלי ערך שיווקי לעסק שלכם:
שירות איכותי
זה אמנם נשמע מובן מאליו, אבל אני נתקל בעסקים רבים שמוכרים ומשווקים את עצמם בצורה מצוינת אך איכות המוצר או השירות שלהם לוקה בחסר.
מה ההבדל בין שירות טוב לשירות מצוין?
על שירות מצוין הלקוח ימליץ לחברים ומכרים, במטרה לדאוג לקרובים שלו. כאשר תתנו שירות מיטבי ללקוחות שלכם, הם ידאגו לספר למכרים ולחברים אודות העסק שלכם, וישמשו עבורכם כשגרירים.
לכן, הקפידו לתת שירות איכותי ולשאוף למצוינות ומקצוענות מול הלקוחות שלכם. בטווח הארוך, עדיף לתת שירות איכותי לפחות לקוחות מאשר שירות מאכזב ללקוחות מרובים.חוות דעת
כאשר לקוח מרוצה מהשירות שלכם ומחפש דרך להודות לכם (מעבר לתשלום), הציעו לו לרשום חוות דעת על העסק שלכם ולהשאיר ביקורת חיובית בגוגל או בדף העסקי שלכם – לקוחות פוטנציאליים יבדקו את הביקורות שלכם, חבל לפספס הזדמנות!
ערך מוסף
דייקו את הערך המוסף שלכם. בעידן הטכנולוגי של היום, עם אופציה לשירותים מקוונים ומשלוחים, הרבה עסקים עובדים בפריסה ארצית/עולמית.
והמשמעות? המון עסקים מתחרים על אותו נתח שוק, ולכן עליכם להיות מדויקים בבידול העסקי שלכם, דבר שיעזור לכם לייצר "שגרירים" לעסק.
שיתופי פעולה
חשבו על נותני השירות הנוספים שהלקוחות שלכם באים איתם בממשק. לאחר שאיתרתם מקומות כאלה, צרו קשר עם בעלי המקצוע הרלוונטיים ובנו איתם שיתוף פעולה של המלצה הדדית (לדוגמה: אם אתם מייצרים מטבחים, תיצרו שיתוף פעולה מסוג זה עם מעצבי פנים שימליצו עליכם ללקוחות, והמליצו ללקוחות עליהם בחזרה).
קבוצות נטוורקינג (Networking)
ישנם מועדוני עסקים רבים שנפגשים מדי שבוע. קחו חלק במעגלי נטוורקינג בעצמכם! באמצעות מפגשים עסקיים אלה, אתם יכולים ליצור היכרות אישית עם בעלי עסקים נוספים ולבנות מעגלים שיפיצו את הבשורה של העסק שלכם "מפה לאוזן".
יצירת "שגרירים לעסק" רלוונטי לכל מקום, ואינו דבר מורכב לעשות.
כמה זה פשוט? אתם יכולים להתחיל אפילו כאן ועכשיו – ולהכיר לי את העסק שלכם.
בהצלחה!
למעבר למדריך:
5/5 - (19 votes)