תהליכי מכירה מובנים
תארו לכם שעסק שהייתם מתעניינים במוצר או בשירות שלו, היה מסכם את פנייתו אליכם בהודעת וואטספ בלבד. זה כמובן תלוי מוצר ותמחור, אך סביר להניח שהייתם מתייחסים לעניין ברצינות מינימלית יחסית. לעומת זאת, תארו לכם שהייתה נעשית פנייה טלפונית מסודרת ומתואמת, שהייתם מקבלים קובץ הסבר מאורגן ומפורט, או אפילו זוכים לפרזנטציה איכותית. הסיכוי שהייתם מוכנים לרכוש ברצינות יעלה, עקב הרצינות שהוקרנה מאותו עסק. כחיבור ישיר לתכנית השיווקית, תהליך המכירה צריך להיות מותאם לצרכי קהל היעד שלנו וחשוב שנבין כיצד תהליך זה יורכב – על מנת למקסם את הצלחתנו.
יצירת צוות מכירות
זה כמובן תלוי עסק, אך צוות יעודי, קטן או גדול, שיתעסק בנושא המכירות ויביא אותו לכדי שיפור מתמיד יסייע לעסק שלכם לצמוח משמעותית. פעולה טובה נוספת היא לייצר הגדרות יעדי מכירה והכנסה, כאלה שידרבנו את צוות המכירות שלכם ויביאו אותו לכדי מימוש יכולותיו וזכייה בתגמול בהתאם, סיטואציה אשר תייצר רווח עבור כל הצדדים ובסופו של דבר תטיב עם העסק שלכם.
תיקי לקוחות וגיבוש מסד נתונים
לקוח שכבר רכש מכם, חווה את השירות שלכם לטובה ויהיה מוכן לעשות זאת שוב, יהיה לרוב שווה עבורכם הרבה יותר מלקוח חדש. תצטרכו להשקיע מאמצים פחותים משמעותית על מנת למכור לו, הוא לרוב יהיה מוכן לשמוע על מוצרים מהם טרם רכש והוא אף ימליץ על השירות או המוצר שלכם לקרובים שלו.
בדיוק מהסיבות הללו, שימור לקוחות ויצירת מסד נתונים כגון מערכת CRM עבור העסק היא פעולה חשובה מאוד, אשר תוכל לייצר עבורכם אפיקי מכירה מתחדשים במאמצים שעלותם פחותה בהרבה מעלות המאמצים שכרוכים בהשגת לקוח חדש.
מהנקודה הזו, עליכם לשמור איתו על קשר ולהציע לו מוצרים נוספים מעת לעת.
איך נראה מערך המכירות שלכם?
ספרו לי בתגובות, מה הסיסטים שתומכים במערך המכירות שלכם.
אם אתם מתקשים בנושא, אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה ויחד נשפר את מערך המכירות בעסק שלכם.