ייעוץ עסקי | יועץ עסקי

טיפים לניהול נכון של עובדים בעסק

בתור בעלי עסק, עליכם לדעת כי העובדים שלכם הם מקור הכוח בעסק שלכם, הם אלה שיגרמו לו לצמוח או ליפול. במאמר הבא, אשתף אתכם במספר טיפים שיסייעו לכם לנהל טוב יותר את העובדים שלכם ואת העסק.
ניהול עובדים

עודכן לאחרונה ב-5 באוגוסט 2023

בעוד עובדים חרוצים ופרודוקטיביים יגדילו את סיכויי ההצלחה העסקית שלכם, עובדים עצלנים וחסרי מוטיבציה יוכלו לגרום נזק לעסק שלכם ולהוריד את תוכניותיכם לטמיון. לכן, ניהול נכון של עובדים הוא אלמנט חשוב מאין כמותו ליצירת סביבה יעילה ופונקציונלית בעסק.

האם יש צורה "נכונה" לנהל?

כמובן שלכל אחד ואחת מאיתנו יש את החוזקות והחולשות שלו, אך מניסיון של מנהלים רבים נמצאו מספר עקרונות מפתח שבהחלט יכולים להצביע על כיוון ניהולי נכון יותר.

עסק יתקשה מאוד לצמוח בלי מנהל טוב ועובדים מרוצים – לכן בתור מנהלים נקודת המפתח היא איזון. עליכם לשמור על שליטה מצד אחד, אך מנגד חשוב להיות רכים במידה מסוימת כלפי העובדים ולספק את צרכיהם שלפעמים מתנגשים עם המשימות. בעוד עודף שליטה יכול להוביל להפחתת מוטיבציה, עודף רכות יכול להוביל לעצלנות ויצירת הרגלים רעים בקרב העובדים.

להלן 6 הטיפים שיאפשרו לכם לנהל את העובדים בעסק שלכם בצורה המיטבית:

  1. העסיקו את הטובים ביותר

זה יכול להישמע כמובן מאליו, אבל ברבים מהעסקים- לא כך הדבר. עוד לפני הניהול בפועל, עליכם לבחון אם העובד הפוטנציאלי בכלל יתאים לכם! התאמה טובה היא מעבר לתיאור התפקיד ועמידה בכלל הכישורים.
היא כוללת בתוכה דברים נוספים שכדאי לכם לחפש:

    1. תשוקה – עובד בעל מוטיבציה לעסוק בתחום, שמוכן לצאת מאזור הנוחות ולהשקיע כדי להיות טוב יותר.
    2. אמינות – עובד שיבצע את העבודה ותוכלו לסמוך עליו.
    3. ענווה – עובד שמכיר את החוזקות והחולשות שלו, ופתוח לקבל שבחים וביקורת בצורה טובה.
    4. אינטליגנציה רגשית – עובד שיודע לנהל את הרגשות שלו ולתקשר בצורה תקינה מולכם ומול העובדים הנוספים הוא נכס בעבורכם.


רוב המנהלים מתמקדים בהעסקת אנשים עם הכישורים המתאימים לעבודה, אך עובד בעל המיומנויות הנדרשות לא תמיד יהיה האדם שתרצו להעסיק.

מנהלים שיקדישו זמן רב יותר לתהליך הגיוס יצמצמו את הסיכונים הכרוכים בהעסקת עובדים לא נכונים שעלולים לשבש את ההתנהלות העסקית שלכם.

  1. מדדו את ביצועי העובדים באופן קבוע

    מדידת ביצועי העובדים הינה חיונית בעבור בקרה על העסק, שהרי הם מהווים את המפתח להתנהלותו – כמובן שעליהם להופיע במדדי KPI של העסק.
    עם זאת, למדוד את ביצועי העובדים יכול להיות אחד הדברים המאתגרים ביותר לעשות בעסק, מכיוון שרוב העובדים לא אוהבים להרגיש שבודקים אותם או צופים בהם באופן קבוע.

    בזמן שאתם מודדים את הביצועים שלהם,
    הקפידו על הימנעות מהתנהגויות שיהפכו את הבדיקה לגורם שיפגע בעסק:

    1. התמקדות ב-"מיקרו": מיקוד בפרטים הקטנים ביותר של אופן עבודתם של העובדים שלכם והנחייה חונקת כיצד עליהם לעשות כל דבר רק יגרום להם למתח ולחץ דבר היוביל לפגיעה בעסק עצמו.
      אם החלטתם להעסיק את העובד, תנו לו לעשות את העבודה שלו. כל עוד לא מדובר בעניין קריטי, זה בסדר לתת לעובד לטעות ולשקף לו את הטעות כך שילמד ממנה בעצמו.

    2. ביקורת שלילית או משוב חיובי מתמיד – אמרה מוכרת טוענת כי "יותר מדי מכל דבר הוא רעל", והיא נכונה גם בהיבט זה! עידוד עובדים על ידי מתן משוב חיובי כל הזמן יכול להוביל לביטחון יתר ולביצועים נמוכים.
      מצד שני, ביקורתיות יתר תוביל לתחושות שליליות וירידה במוטיבציה.
      עליכם לשמור על איזון נכון בזמן שאתם בוחנים את הביצועים של העובדים שלכם.


מה כן לעשות?

על העובדים לדעת מה מצופה מהם, על מה הם נמדדים, מה היעדים שלהם ומה הם צריכים לעשות כדי להגיע לשם. עקבו אחר ההתקדמות שלהם מעת לעת התאימו מחדש את המטרות שלהם .

טיפים לניהול עובדים
  1. תקשורת פתוחה

    צרו תחושת פתיחות אצל העובדים שלכם, תנו להם להרגיש שאפשר וחשוב לדבר על הכל. הימנעו ממצב שבו העובדים יפחדו ויסתירו מכם אינפורמציה שעלולה לפגוע בעסק שלכם. העובדים שלכם צריכים לדעת שאתם סומכים עליהם ושהם יכולים לתת בכם אמון גם כאשר משהו לא מסתדר.

    מנהלים אפקטיביים מתקשרים עם עובדיהם בצורה גלויה כדי לזכות באמונם ובכבודם.היכרות עם העובדים שלכם ברמה האישית תעזור לכם להבין אותם ולעלות את הביטחון שלהם. חתרו להבין את הבעיות שלהם ולראות את הדברים מנקודת מבטם. תקשורת פתוחה תעזור לעובדים שלכם להרגיש בנוח במקום העבודה.

  2. עודדו עובדים להביע את דעתם

    גם בפורומים הרשמיים יותר, צרו סביבת עבודה נוחה שבה העובדים יכולים להשמיע את דעותיהם ולהשתתף בדיונים. הקשיבו ואפשרו להביע דעה גם כשאתם לא מסכימים איתה – כל מחשבה ודעה יכולה להיות בעלת ערך, והעובדים צריכים להרגיש ששמעו אותם.

  3. תגמלו על עבודה קשה

    כולם נהנים להיות מתוגמלים על עבודתם. כאשר העובדים מבצעים ביצועים טובים במיוחד – תגמלו אותם על כך! כאשר העובד משקיע שעות נוספות או מצטיין במה שהוא עושה, תגמלו אותו בפרס קטן, בונוס, או שתשבחו אותו בפומבי (כאשר מתגמלים בפומבי, זה יגרום לעובדים האחרים לראות שאתם מזהים עבודה קשה ומתגמלים עליה).
    עם זאת, שימו לב שאתם לא מגזימים- תגמול יתר עלול לגרום לתחושת "אי סבילות" אצל העובד. בנוסף, הקפידו שמדיניות התגמול שלכם תהיה הוגנת, ללא העדפות לעובד מסוים.

  4. וודאו שהעובדים נהנים לעבוד

    העובדים מבלים אינספור שעות במקום העבודה. לכן, עליכם להבטיח שמקום העבודה יהיה מקום מהנה עבורכם ועבור העובדים. כאשר אתם יוצרים סביבה נעימה שבה העובדים מרגישים בנוח לעבוד ומסתובבים בחיוך, תהיה להם מוטיבציה לעשות את המיטב.

    שימו לב – זה לא אומר שאתם צריכים להוציא אלפי שקלים על רכישת ציוד יוקרתי במקום העבודה או לעסוק ללא הרף בגיבוש צוותי.

    אתם יכולים ליצור סביבה נוחה במקום העבודה במגוון אמצעים, כמו למשל הפסקות קפה או עידוד העובדים לניהול שיחות מזדמנות וידידותיות במקום לדבר על העבודה כל הזמן. תנו מקום להוואי באירועים מיוחדים – למשל, על ידי מתן אפשרות לחגיגות יום הולדת או אירועים משמחים אחרים.

לסיכום, כפי שציינתי בתחילת המאמר כי ניהול נכון הוא מרכיב משמעותי בכל עסק וחברה שרוצה לצמוח ולהצליח. מנהלים טובים הם בעלי מיומנויות תקשורת ובינאישיות חזקות, אך כל אחד יכול לפתח את הכישורים האלה במיקוד הנכון! ניהול נכון יגביר את הפרודוקטיביות והביצועים של העובדים בעסק שלכם, ויקל על השגת את היעדים העיקריים ועל הדרך להצלחה.

מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל הסתכלות על איך אתם יכולים ליישם את הטיפים בעסק שלכם.

בהצלחה!

 

רוצים ליצור קשר עם יועץ עסקי?

השאירו פרטים לתיאום פגישת אבחון ואסטרטגיה – ללא התחייבות

5/5 - (17 votes)

יועץ עסקי, מומחה לפיננסים וייעול תהליכים בעסקים. בעל ניסיון בהקמה וליווי עסקים וחברות. בשנים האחרונות הוביל להצלחה מאות עסקים וחברות - תהליכים שמתמקדים בהשגת מטרות עסקיות, שיפור ביצועים, ייעול תהליכי עבודה, גיבוש אסטרטגיות לפיתוח העסק, הבראה פיננסית, שיפור רווחיות ובניית תהליכי שיווק ומכירות.

טלפון ליצירת קשר: 052-5222-638
דוא"ל: yaniv@yanivless.co.il

לשיתוף:

תוכן עניינים

תוכן עניינים

תגובות:
להצטרפות לרשימת התפוצה:
error: פעולה זו חסומה.

לפגישת ייעוץ עסקי

מה תקבלו בפגישה?

  • אבחון עסקי – בפגישה ננתח את העסק שלכם, את ההתנהלות העסקית שלכם ונבין יחד מהם האתגרים בעסק שלכם.
    תקבלו התייחסות לכלל התחומים הנדרשים בעסק ותבינו מהן הפעולות שאתם צריכים לבצע כדי להגיע ליעדים העסקיים שלכם.
  • צורך ספציפי – ייתכן וישנו צורך ספציפי: בחינת רווחיות, התווית אסטרטגיה שיווקית, מימון, היתכנות לתהליך הבראה פיננסית או כל תחום אחר בעסק שלכם שנדרש ייעוץ מקצועי.

לתיאום פגישה, מלאו את הפרטים: