אילו ערכים מובילים אתכם בחיים?

הערכים שלנו הם חלק מרכזי במי שאנחנו - ובמי שאנחנו רוצים להיות. במאמר הקרוב אתמקד בבחירת הערכים והגורמים החשובים בבחירתם, שמובילים אותנו להיות מי שאנחנו ומהווים בסיס להחלטות הנכונות עבורנו.
ערכים מובילים

עודכן לאחרונה ב-2 ביוני 2024

חלק מההחלטות בחיינו צריכות לעסוק בקביעה של הדברים אותם אנו מעריכים יותר מכל דבר אחר, ומה מוביל אותנו. במילים אחרות – מה הערכים המובילים אותנו, שבאמצעותם נגשים את עצמנו ונביא לידי ביטוי את מי שאנחנו בוחרים להיות.

כדי שלא נתעורר בהרגשה שמשהו בדרך שלנו לא היה נכון עבורנו, עלינו לנצל את העולם הערכי שלנו ככוח מנחה חזק שיכוון אותנו לכיוון הנכון לנו באמת.

מדוע חשוב להגדיר מה מוביל אתכם?

לפני שאענה על שאלה זו, אתייחס לשאלה הכללית יותר – מהם ערכים?
הערכים שלכם הם הדברים שאתם מאמינים שהם חשובים בדרך שבה אתם רוצים להתנהל בחייכם – הקו המנחה שלכם.

הם צריכים לקבוע את סדרי העדיפויות שלכם, ועמוק בפנים- הם כנראה האמצעים שבהם אתם משתמשים כדי לדעת אם החיים שלכם מתפתחים אל הכיוון בו אתם מעדיפים להיות.

כשהדברים שאתם עושים והדרך שבה אתם מתנהגים תואמים את הערכים שלכם, החיים שלכם ייטו להיות טובים, שלמים ומאושרים יותר.
מנגד, כאשר העשייה שלכם אינה מתיישבת עם הערכים שלכם – זה יכול להיות מקור לחוסר הגשמה ולחיים ללא סיפוק.

למעשה, זוהי הסיבה שמאמץ מודע לזהות את הערכים שלכם חשוב כל כך.

הגדרת הערכים שלכם

בהגדרת הערכים האישיים שלכם, אתם "מסתכלים פנימה" וחושבים על מה חשוב לכם באמת. 

דרך טובה להתחלת החיפוש הפנימי המדובר היא הסתכלות אחורה על חייכם וזיהוי הרגעים בהם הרגשתם שלמים עם עצמכם ומרוצים מהמעשים/ההתנהגות שלכם באותו הרגע.
חשבו – איזו דרך פעולה גורמת לכם לסיפוק וגאווה?

נוסף על כך, חשבו על מקרים בהם לא הצלחתם לחוש מסופקים מההתנהלות שלכם (גם אם אהבתם את התוצאה הסופית). מקרים בהם הרגשתם שאתם פועלים "נגד" עצמכם.
מדוע הרגשתם כך? מה הבדיל את המקרים הללו מהמקרים עליהם חשבתם קודם לכן?

באמצעות "התבוננות לתוך עצמכם" והשוואה בין המקרים בהם חשתם חוסר נעימות/נוחות מדרך הפעולה שלכם ללא קשר למידת ההצלחה לבין המקרים בהם הייתם מרוצים מעצמכם, תדעו מה גורם לכם להרגשה הרצויה ולזהות את דרך הפעולה הנכונה עבורכם – מה חשוב לכם באמת.

בהמשך מצורפת רשימה של ערכים ותכונות נפוצות. השתמשו בהם על מנת לדייק את עצמכם, ייתכן ורשימה זו תעזור לכם במציאת "החזון הערכי" שלכם והמאפיינים שהייתם רוצים שיבואו לידי ביטוי בהתנהלות שלכם ובמציאת הערכים המובילים של מי שאתם באמת.

בנק ערכים ותכונות

בנק ערכים

קבעו מה מוביל אתכם

כעת, לאחר הסתכלות על הרשימה וביצוע "הסתכלות פנימית", חשבו על המילים המתאימות לערכים והתכונות הנמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם ורשמו אותם.

מספר שאלות שיכולות לעזור לכם בתהליך:

  1. האם הערכים האלה גורמים לי להרגיש טוב עם עצמי?
  2. אני גאה בשלושת הערכים המובילים שלי?
  3. ארגיש בנוח לספר על הערכים שבחרתי לאנשים שאני מכבד ומעריך?
  4. הערכים הללו מייצגים עקרונות המשקפים אותי, גם אם הבחירה שלי לא פופולרית ומעמידה אותי במיעוט?
לחיות ערכים

לחיות את הערכים

לאחר שקבעתם מה התכונות והערכים שמובילים אתכם בחיים. הזכירו לעצמכם אותם בעת שתעמדו בפני בחירות והחלטות ותתאימו את דרכי הפעולה שלכם למה שנכון לכם באמת.

קבלו החלטות ששומרות על תחושת היושר הפנימי שלכם ומה שאתם יודעים שנכון על פי המצפן הפנימי שלכם, שהבהרתם לעצמכם בעת בחירת הערכים והתכונות.
ברגע שתרגילו את עצמכם לבטא בכל התנהגות / החלטה בחייכם את הערכים שקבעתם, אתם תרגישו תחושת סיפוק, שלמות ואושר ללא קשר לעולם הפיזי שלכם (כסף, קריירה וכדו').

תזכרו שבחירה מבוססת ערכים לא תמיד תהיה קלה, אך תמיד תשתלם לכם בהרגשה שעשיתם את הדבר הנכון, מה שמשתלם בטווח הארוך!

בהצלחה!

רוצים ליצור קשר עם מאמן עסקי?

השאירו פרטים לתיאום פגישת אבחון ואסטרטגיה – ללא התחייבות

למעבר למדריך:
5/5 - (21 votes)

יועץ עסקי, מומחה לפיננסים וייעול תהליכים בעסקים. בעל ניסיון בהקמה וליווי עסקים וחברות. בשנים האחרונות הוביל להצלחה מאות עסקים וחברות - תהליכים שמתמקדים בהשגת מטרות עסקיות, שיפור ביצועים, ייעול תהליכי עבודה, גיבוש אסטרטגיות לפיתוח העסק, הבראה פיננסית, שיפור רווחיות ובניית תהליכי שיווק ומכירות.

טלפון ליצירת קשר: 052-5222-638
דוא"ל: yaniv@yanivless.co.il

לשיתוף:

תוכן עניינים

תוכן עניינים

תגובות:
להצטרפות לרשימת התפוצה:
error: פעולה זו חסומה.

לפגישת ייעוץ עסקי

מה תקבלו בפגישה?

  • אבחון עסקי – בפגישה ננתח את העסק שלכם, את ההתנהלות העסקית שלכם ונבין יחד מהם האתגרים בעסק שלכם.
    תקבלו התייחסות לכלל התחומים הנדרשים בעסק ותבינו מהן הפעולות שאתם צריכים לבצע כדי להגיע ליעדים העסקיים שלכם.
  • צורך ספציפי – ייתכן וישנו צורך ספציפי: בחינת רווחיות, התווית אסטרטגיה שיווקית, מימון, היתכנות לתהליך הבראה פיננסית או כל תחום אחר בעסק שלכם שנדרש ייעוץ מקצועי.

לתיאום פגישה, מלאו את הפרטים: