קואצ'ינג | אימון אישי | אימון עסקי | אימון כלכלי

5 סיבות מדוע לעקוב אחרי המתחרים שלכם

מעקב אחר המתחרים שלכם הוא יותר מבדיקה פשוטה אחריהם ועל מה שהם מציעים. ביצוע מעקב אחר עסקים בתחום קרוב לשלכם (אם לא זהה) הוא דבר הכרחי וחשוב לטובת צמיחה מתמדת של העסק שלכם.

עודכן לאחרונה ב-6 ביוני 2022

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email

5 סיבות מדוע כדאי לכם לעקוב אחרי עסקים מתחרים

  1. החלטות מושכלות יותר

    כאשר אתם עוקבים אחרי הביצועים של העסק שלכם בהשוואה למתחרים לאורך זמן, יש לכם את היכולת לשפר ולכוונן באופן מתמיד את האסטרטגיה העסקית של העסק שלכם ביחס לשוק.

    על ידי התאמת הפרסום והמסרים שלכם למה שהולך בשוק ושיפור מתמיד שלהם, תוכלו לדייק את בניית המוניטין העסקי שלכם במקום לנחש איזה קריאייטיב ומסרים יהיו יעילים יותר.

    יתרה מזו, ניתוח שוטף מסוג זה יכול לסייע לכם בקבלת החלטות חשובות לגבי ההתנהלות של העסק שלכם – מהאסטרטגיה שבה אתם משתמשים כדי לצמוח ועד לאופן שבו אתם משקיעים את התקציב שלכם או מנצלים הזדמנויות בשוק.

  1. תחרותיות נכונה

    הבנה מה המתחרים שלכם מציעים ולמי – תעזור לכם לגרום לכך שהעסק שלכם יישאר אופציה אטרקטיבית לצרכנים.
    האם ההצעות שלכם תואמות את שאר השוק? האם אתם גובים יותר או פחות מעסק מתחרה? האם איכות המוצר/שירות שלכם שווה, פחותה או גבוהה מעסקים אחרים?
    הכרת התשובות לשאלות מסוג זה היא קריטית כדי לעמוד בקצב השוק ולא לפגר מאחורי העסקים המתחרים.

    לא פחות חשוב לדעת גם למי פונים המתחרים שלכם. הבנה על קהל היעד של המתחרים שלכם היא חיונית עבורכם- האם אתם מכוונים לקהל יעד דומה? האם "לקוחות מתנדנדים" לטובת המתחרים שלכם – או להיפך? ולהבין לדוגמה האם המוצר החדש של עסק מתחרה "כבש" חלק גדול מהלקוחות הצעירים שלכם? באמצעות מעקב שוטף אחר דברים אלה, אתם יכולים להגיב ולהסתגל לשינויים בשוק לפני שהמתחרים שלכם מספיקים לעשות זאת.

  1. זיהוי הזדמנויות

יתרון נוסף של מעקב אחר המתחרים שלכם הוא היכולת לזהות פערים בשוק.
אם יש לכם הבנה מעמיקה של השוק שלכם, על לקוחותיו והשירותים/המוצרים המוצעים מהמתחרים שלכם ועל קהל היעד שלהם, ייתכן ותמצאו פער שיאפשר לכם להתאים טוב יותר את המוצר שלכם ולהעריך את כיוון הצמיחה שלהם, או למצוא "נישה" מסוימת שפנויה וניתן להשתלב בה בשוק.

מעקב מתחרים
  1. מציאת הייחודיות של העסק שלכם

בדומה לחשיפת הזדמנויות חדשות, ניתוח ומעקב אחר מתחרים יעזרו לכם להבין היכן העסק שלכם נמצא בשוק ומה מייחד אותו.
עם הזמן אתם עשויים להחליט על ייחודיות ספציפית, שתוכלו לבחון באמצעות מעקב מתחרים לאורך זמן- אופן השפעת מיקוד הייחודיות שלכם על המתחרים שלכם ועל השוק בכללותו.

 

  1. לימוד באמצעות טעויות/הצלחות של אחרים

בין אם מדובר במסע פרסום שיווקי שבוצע בצורה לקויה, בהצגה של מוצר חדש או בפרסום שלילי, מעקב אחר מתחרים מאפשר לכם לראות וללמוד מהטעויות של המתחרים שלכם מבלי להתנסות ולטעות בעצמכם.
כמו כן, מעקב אחר מתחרים יכול לסייע לכם להבין מתי המתחרים שלכם מצליחים, ובמידה מסוימת- להראות לכם איך הם עושים זאת.
אתם יכולים לחקור את הכישלונות וההצלחות הללו כדי להבין מה עובד ופחות עובד בתחום שלכם מבלי להסתכן בעצמכם, וליישם את המסקנות בעסק שלכם כדי להצליח.

בהצלחה!

רוצים ליצור קשר עם מאמן עסקי?

השאירו פרטים לתיאום פגישת אבחון ומיקוד אישית – ללא התחייבות

5/5 - (2 votes)

מלווה אנשים ועסקים, תהליכים שמובילים להשגת יעדים, להתפתחות ולהצלחה בכלל תחומי החיים.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email

לשיתוף:

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email
תוכן עניינים

תוכן עניינים

error: פעולה זו חסומה.