יש משפט שאומר שמי שרודף אחרי המושלם – לעולם לא יגיע אליו.
כבעלי עסקים עליכם להבין כי שאיפה לתפקוד מושלם ולתוצאות מושלמות היא בלתי אפשרית בעולם העסקי, וגם בחיים בכלל- המציאות היא דינאמית ובלתי צפויה.
אשתף אתכם בהבחנה חשובה שתעזור גם לכם להבין מה נכון עבור העסק שלכם.
ההבחנה בין אידיאלי לאופטימלי
אידיאלי
כאשר נחשוב על העסק האידיאלי, נחשוב על איך היינו חולמים שהעסק שלנו ייראה, מה המצב האוטופי מבחינתנו- לא בתור ציפייה שנראה כך, אלא בתור קו מנחה.
אופטימלי
כאשר נחשוב על העסק האופטימלי, לעומת האידיאל– נחשוב על מה ביכולתנו לעשות כדי להתקרב לקו המנחה שלנו בכורך הנסיבות, יהיו אשר יהיו- זמן, משאבים, כוח אדם, דברים בלתי צפויים וכדומה.
כדי לשמור על העסק בתנועה, עדיף להיות "בעשייה אופטימלית"- להתקדם לעבר האידיאל בלי לזנוח פעולות "לא מושלמות", מתוך ההבנה שהאמונה שתמיד אפשר לעשות יותר טוב או להספיק יותר, היא אמונה שלמעשה גורמת לנו לחוסר עשייה ובעיקר מובילה לתקיעות במשימות שאמורות להתבצע לטובת העסק.
האתגר הוא להמשיך ולפעול בצורה אופטימלית, ולהשאיר את האידיאלי בתור קו מנחה ולא תפיסת מציאות.
שימו את הפחדים בצד, זה בסדר להוריד מעט את הסטנדרטים שלכם מתוך ההבנה העמוקה שרף גבוה בצורה קיצונית יכול ליצור לכם פער מול תמונה אידיאלית שציירתם בראש ולגרום לכם להרגיש "אני לא מספיק טוב" .
יש הנחת יסוד פשוטה שאני ממליץ לכם להבין – אם אתם מתקשים במשהו, כל עוד אתם ממשיכים לפעול ולנסות- גם אם התוצאה "לא מושלמת" וגם אם ייתכן ותטעו – עדיין תתקדמו, כי אתם בעשייה!
למעשה, ככל שתעשו "יותר טעויות" ותתמידו בעשייה אופטימלית עם אידיאל כקו מנחה כללי- כך תוכלו ללמוד, להפיק לקחים ולהשתפר תוך כדי תנועה.
אני אסכם ואמליץ לכם לבחון מה הסטנדרטים שלכם בתחום שבו אתם מרגישים תקועים בעסק ולעבור לגישה של "עשייה אופטימלית".
בהצלחה!