בחירת קהל היעד הנכון לעסק
הצעד הראשון בדרך לשיווק מאורגן.
חשבו על העולם העסקי כעל סיפור מגדל בבל. עסקים שונים מדברים שפות שונות, שנגזרות מערכים מסוימים אותם העסק מנסה להקרין החוצה. בעולם שבחוץ, מסתובב קהל עצום, אשר מחכה לשמוע עסק שיבין אותו, ידבר בשפתו וימכור לו מוצרים שהוא מחפש לרכוש. אך אותו קהל מורכב מטיפוסים שונים, בעלי תכונות שונות, העדפות שונות ורצונות שונים. כל טיפוס בקהל מדבר שפה שונה. המטרה של העסק שלכם, היא להיות ידידותי ומאפשר עבור כל מי שבא בשעריו, אבל ברמת השיווק היזום – תרצו לדבר בשפתו של הקהל הרלוונטי עבורכם. כזה שירגיש כאילו המסרים השיווקיים שלכם יועדו כלפיו, כך שיגיע למעמד הרכישה "חם" ויהיה מוכן לרכוש מכם.
אופן יצירת לידים
המטרה היא לחשוף את העסק לעולם.
אחרי שבחרתם את קהל היעד שלכם, תרצו לגרום לו לשים לב אליכם במגוון דרכים אפשריות: פרסום אורגני אשר ייתן ערך לקהל שלכם ברשתות החברתיות של העסק, שיווק ממומן להגדלת הקהל שלכם וחשיפה של התוכן שלכם אליו, ארגון שיתופי פעולה מעניינים שיעזרו לכם לייצר נתיבי הגעה חדשים לקהל שלכם, ארגון הרצאות במסגרתן תיתנו ערך בתחומכם, השתתפות בקבוצות נטוורקינג ליצירת קשרים עסקיים דו-צדדיים וכל דרך אשר תפיק עבור העסק שלכם מפגש אפשרי עם קהל היעד ותתרום לכם בטווח הקצר או הארוך.
יצירת משפכים שיווקיים
נקודות המגע של קהל היעד עם העסק שלכם.
בחרתם קהל יעד והתחלתם לייצר עבורו נתיבי מפגש חדשים עם העסק שלכם. כעת, עליכם להתבונן בכל נקודות המפגש שלו עם תהליך הרכישה מהעסק שלכם. אם מדובר על קמפיין ממומן לדוגמה, תוכלו לנתח את אחוז הפנייה אליכם מהקמפיין ואת אחוז הסוגרים איתכם לאחר שנוצרה פנייה. זיהיתם מקום לשיפור? תוכלו לרכז את המאמצים בנקודות בהן ניכר שהאחוזים היו פחות טובים ולשפר נקודתית כל אחת מהן. חשוב שיהיה לכם ברור איזה תהליך עובר הלקוח הפוטנציאלי שלכם ומהן התחושות הנוצרות אצלו לאורכו.
באיזו נקודה נמצא השיווק העסקי שלכם?
ספרו לי בתגובות, אילו פעולות סיגלתם בעסק שלכם ומה עובד לכם טוב.
אם יש נקודות שעובדות פחות טוב, אתם מוזמנים לספר לי עליהן בהודעה ויחד נייצר שיפור משמעותי בנושא.