איך למנוע מהעסק שלכם להיכשל

הפחד מכישלון הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שאנשים מחליטים לא להקים עסק משלהם- יציאה מאזור הנוחות אל הלא נודע דורשת אומץ רב. כדי להקל עליכם את התהליך ולסייע לכם לגשת אליו ביותר ביטחון, אשתף אתכם במספר טיפים למניעת כישלון עסקי.
למנוע כישלון בעסק

עודכן לאחרונה ב-24 בספטמבר 2023

אתחיל בלומר שוויתור על עבודה בטוחה כדי לנסות ולהפוך את הרעיון העסקי שלכם למציאות הוא בהחלט סיכון, אבל אם תיישמו את הטיפים הבאים, שאספתי עבורכם מיזמים ובעלי עסקים מובילים בתחומם- יש לכם סיכוי גבוה יותר להצליח להקים עסק משלכם, ולמנוע ממנו להיכשל.

9 טיפים למניעת כישלון עסקי

  1. סקר שוק

    חוששים שאף אחד לא ירצה לקנות את המוצר שלכם? מצטער לומר, אבל ייתכן שאתם צודקים. הדרך היחידה לדעת יותר מ-"תחושת בטן" היא לבצע סקר שוק.
    זה אולי נשמע כמו פרויקט גדול ויקר, אבל זה לא צריך להיות- דברו עם חברים ובני משפחה, חפשו באינטרנט רעיונות דומים, ואולי תשקיעו מעט יותר וצרו סקר מהיר באמצעות כלים חינמיים כדי לקבל משוב על המוצרים/שירותים שלכם ותובנות על השוק.

     

     

  2. שתפו את הרעיון שלכם

    הרבה אנשים שומרים את הרעיון העסקי שלהם לעצמם, מכיוון שהם מודאגים שאחרים יברחו עם הרעיון שלהם במידה וישתפו אותו. לרוב, זאת אשליה שיוצר הפחד שלנו- אלא אם מדובר בפטנט או בסוד מסחרי, ככל הנראה אין לכם מה לחשוש.

    גיבוש רעיון מוצלח הוא הכרחי, אבל הנחישות, המסירות והתשוקה של הוגה הרעיון לבצע אותו ולהקים ממנו עסק מצליח – הרבה יותר חשובות. אל תחששו לשתף את הרעיון שלכם ולקבל משוב- עשו זאת, והשתמשו בו כדי לעצב טוב יותר את התוכניות העסקיות שלכם.

  3. הציבו יעדים

    אחד הדברים שנוטים להפחיד אנשים כשהם מתחילים הוא הכמות העצומה של דברים שצריך לעשות.
    קל מאוד להישאב למיקוד בפרטים הקטנים כמו יצירת הלוגו המושלם, או חידוד מתמיד של התוכנית העסקית הרחבה- אבל האמת היא שמה שאתם צריכים לעשות זה לכוון את עצמכם לעיסוק שממוקד בצמיחה עסקית וגיוס לקוחות, הדברים האחרים יכולים לחכות.
    הגדירו לעצמכם יעדי ביניים פשוטים מתחומים אלה, שאתם יכולים לעבוד עבורם ולהתקדם להשגתם- השקיעו שם את האנרגיות שלכם.

     

     

  4. המתינו להצלחה בסבלנות

    הצלחה יכולה לקחת זמן, ומי שחושב שההצלחה מגיעה בן לילה- סביר שיתאכזב בסוף.
    כ- מבעלי העסקים משתפים שהגדלת קהל הלקוחות שלהם הוא הקושי הגדול ביותר שהעסק שלהם מתמודד איתו, ובנוסף- סביר מאוד שתתקלו במגוון רחב של בעיות ומכשולים שלא ציפיתם להם.
    החוכמה היא להכיר בכך שאלו רק כישלונות זמניים ושאפשר ללמוד מהם, לחכות בסבלנות ולהתפתח.

  5. אל תיבהלו מהמדיה החברתית

    החשיבות של חזות אינטרנטית (דף פייסבוק / אתר אינטרנט / עמוד אינטרנט) נקייה, ברורה ומושכת היא חיונית כיום כמעט לכל עסק.
    במידה וכבר יש לכם אתר אינטרנט- נגישותו לסמארטפונים חשובה לא פחות.

    עם זאת, גם אם יש לכם רעיון מצוין וידע טוב בעסקים, זה לא בהכרח אומר שיש לכם את הכישורים לפיתוח אתר או יצירת פרופיל מדיה מהשורה הראשונה.

    כלים מקוונים חינמיים ובעלי מקצוע שונים יכולים לעזור לכם להפוך את כל התהליך להרבה יותר קל עבור מי מכם שמודאג מההתעסקות באינטרנט ובמדיה החברתית, או פשוט לא טוב בזה. קידום העסק שלכם במדיה יעזור לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם, וזה מספיק חשוב בשביל שיהיה שווה את ההשקעה.

    מניעת כישלון עסקי

  6. האצילו סמכויות

    לדעת מתי להעביר הלאה את המושכות היא תכונה עסקית הכרחית. אף אחד מאיתנו לא יכול לעשות הכל לבד, וזה חיוני לתת אמון בעובדים שלכם.

    התעסקות בכל משימה עד לרמת הפרטים הקטנים יגרום לכם בסופו של דבר לבזבוז זמן חיוני, והתערבות מוגזמת במשימות שנתתם לעובדים שלכם תפגע בסופו של יום בתפקודם התקין. במקום להיות "אובססיביים" לשליטה", למדו להאציל את המשימות שאינן דורשות את ההתעסקות האישית שלכם על העובדים/הקולגות שלכם, ותנו לעובדים שלכם את מרחב העבודה (הפיזי והמנטלי) שהם צריכים על מנת להצליח בביצוע משימתם.

  7. הבינו- למה העסק שלכם?

    הגדלת כמות הלקוחות ושימור שלהם היא אחד האתגרים הגדולים בעסק חדש, וכדי לעשות זאת בהצלחה עליכם להבין מה הערכים שמובילים את העסק שלכם ומה הערך המוסף שאתם נותנים ללקוחות שלכם לעומת המתחרים. מדוע שיבחרו דווקא בכם?

    אנשים רוצים לקנות דברים מעסקים שמשקפים את הערכים שלהם. ומעבר ללקוחות, גם העובדים יהיו טובים יותר אם יהיו מגויסים למטרות וערכי החברה. לכן, אל תשכחו להגדיר ערכים שמובילים אתכם ולהטמיע אותם גם בעובדים.

  8. תתנהלו פיננסית

    הבטחת תזרים מזומנים חיובי חיונית לכל עסק, אך למרות חיוניותה, שמירה על תזרים המזומנים היא פעילות מסובכת, שנוטה לעכב צמיחת עסקים רבים בתחילת דרכם, ואף למנוע מרבים להצליח. למרות זאת, ישנם דברים שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח שלעסק שלכם יש תזרים מזומנים קבוע.

     

    למשל, דרך אחת יכולה להיות לבקש מלקוחות לשלם מראש עבור מוצרים ושירותים שאתם מספקים להם. דרך נוספת תהיה לבקש תשלום חלקי (לדוגמה על חומרי הגלם) ולאחר מכן לקחת את היתרה – בסיום העבודה.

 

  1. גייסו עובדים טובים

    גם אם נדרשת הוצאה כספית גדולה יחסית כדי לדאוג לעובדים איכותיים יותר, זה חיוני שתעסיקו את האנשים הנכונים. חפשו את העובדים שתואמים את ערכי החברה ואת מה שאתם מאמינים בו.
    זכרו כי העובדים בעסק הם הפנים של העסק.

    עבור עסקים בתחילת דרכם, מחסור בכסף ובמוניטין עלולים לגרום לטעויות בגיוס העובדים- גייסו כאילו אתם הטובים ביותר! ולאחר שמצאתם את האנשים הנכונים, וודאו שאתם שומרים עליהם על ידי העצמתם- פרגנו להם כשצריך, בטחו בהם, ותנו להם לקחת אחריות על עבודתם בצורה מלאה.

אסכם ואומר שבעלי עסקים ויזמים היו צריכים להיות אמיצים ולקחת סיכונים מאז ומעולם- משפט שהיה ועדיין נכון. פתיחת עסק מלאה באתגרים, אבל אין סיבה שאתגרים אלו יעכבו מישהו עם רעיון טוב וחוש עסקי.

לפגישת מיקוד ואבחון לעסק שלכם, מוזמנים לפנות.
בהצלחה!

5/5 - (19 votes)

יועץ עסקי, מומחה לפיננסים וייעול תהליכים בעסקים. בעל ניסיון בהקמה וליווי עסקים וחברות. בשנים האחרונות הוביל להצלחה מאות עסקים וחברות - תהליכים שמתמקדים בהשגת מטרות עסקיות, שיפור ביצועים, ייעול תהליכי עבודה, גיבוש אסטרטגיות לפיתוח העסק, הבראה פיננסית, שיפור רווחיות ובניית תהליכי שיווק ומכירות.

טלפון ליצירת קשר: 052-5222-638
דוא"ל: [email protected]

לשיתוף:

תוכן עניינים

תוכן עניינים

תגובות:
להצטרפות לרשימת התפוצה:
error: פעולה זו חסומה.

לפגישת ייעוץ עסקי

מה תקבלו בפגישה?

  • אבחון עסקי – בפגישה ננתח את העסק שלכם, את ההתנהלות העסקית שלכם ונבין יחד מהם האתגרים בעסק שלכם.
    תקבלו התייחסות לכלל התחומים הנדרשים בעסק ותבינו מהן הפעולות שאתם צריכים לבצע כדי להגיע ליעדים העסקיים שלכם.
  • צורך ספציפי – ייתכן וישנו צורך ספציפי: בחינת רווחיות, התווית אסטרטגיה שיווקית, מימון, היתכנות לתהליך הבראה פיננסית או כל תחום אחר בעסק שלכם שנדרש ייעוץ מקצועי.

לתיאום פגישה, מלאו את הפרטים: