כבעלי עסקים, חשוב להבין כי עסק מורכב משלושה יסודות עיקריים, אשר אמורים וצריכים לעבוד כל הזמן במקביל ובסינרגיה.
לפניכם ה-"המשולש העסקי" כפי שאני ממציג ללקוחותיי:
מקצוענות
תחום ההתמחות הספציפי של העסק. כבעלי העסק, ככל שתגלו שליטה ובקיאות רבה יותר בעולם המקצועי המאפיין את המוצר או השירות שלכם, אשר אותו אתם מתכוונים להעביר ללקוחות שלכם, זה יקרין החוצה – איכות, ביטחון ותחושת סמכותיות, שתעזור לכם להוביל את הלקוח ותגרום לו לסמוך עליכם.
ניהול ובקרה
כל מה שקשור ל”מאחורי הקלעים” של העסק: עולם הבנקאות, תמחור, תזרים מזומנים, תקציב, מימון, תוכניות עסקיות, קריאה וניתוח דוחות עסקיים, ניהול סיכונים, ניהול עובדים. גם אם אין ברשותכם את הידע להתמודד עם כל אחד מהנושאים הללו, כדאי שתמצאו את הדרך שלכם להשתפר בהם כי יש להם השפעה מכרעת על הצלחת העסק.
שיווק ומכירות
רשתות חברתיות זו רק פלטפורמה: היסוד הזה בעסק יתבסס ויגדל בעיקר הודות לאסטרטגיה השיווקית שלכם ולתהליך המכירה שעובר הלקוח העתידי שלכם. עליכם לעזור לו להבין שהתועלות שתוכלו לייצר עבורו הן הכרחיות. עליכם לייצר אצלו תחושה שהוא יכול לסמוך עליכם שאתם תהיו הגורם שיכול לקחת אותו מהמצב הקיים, אל מצב טוב יותר.
אז איך נראה המשולש העסקי שלכם?
אם תבדקו באופן שוטף כל אחת מפינות המשולש, ותשכילו לבצע שיפורים שייטיבו עם העסק שלכם, לאורך זמן תראו השפעה חיובית וצמיחה עסקית. ואם קשה לכם לבד, מוזמנים לפנות בעל מקצוע.